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[스크랩] 차세대전투기 F35&최첨단 세계 각국/러/중 비밀 항공기동영상

루지에나 2013. 9. 30. 07:13

 

 

 

 

 

 

Lockheed Martin F-35 Lightning II

 

 

 

 

The Lockheed Martin F-35 Lightning II is a family of single-seat, single-engine, fifth generation multirole fighters under development to perform ground attack, reconnaissance, and air defense missions with stealth capability.[6][7] The F-35 has three main models; the F-35A is a conventional takeoff and landing variant, the F-35B is a short take off and vertical-landing variant, and the F-35C is a carrier-based variant.

The F-35 is descended from the X-35, the product of the Joint Strike Fighter (JSF) program. JSF development is being principally funded by the United States, with the United Kingdom and other partner governments providing additional funding. The partner nations are either NATO members or close U.S. allies. It is being designed and built by an aerospace industry team led by Lockheed Martin. The F-35 took its first flight on 15 December 2006.

The United States intends to buy a total of 2,443 aircraft to provide the bulk of its tactical airpower for the US Air Force, Marine Corps and Navy over the coming decades. The United Kingdom, Australia, Italy, Canada, Netherlands, Norway, Turkey, Israel, and Japan all will equip their air and/or naval forces with the F-35;[8][9][10][11][12] Japan has warned that it may halt their purchase if the unit costs increase, and Canada has indicated it is not fully committed to purchasing the aircraft.[13][14] The United States is projected to spend an estimated US$323 billion for development and procurement on the F-35 program, making it the most expensive defense program ever.[15] The total lifecycle cost for the entire American fleet is estimated to be US$1.51 trillion over its 50-year life, or $618 million per plane.[16] Testifying before a Canadian parliamentary committee in 2011, Rear Admiral Arne Røksund of Norway estimated that his country's 52 F-35 fighter jets will cost $769 million each over their operational lifetime.[17]

 

 

 

 

록히드 마틴 F-35 번개 II는.  지상 공격, 정찰 스텔스 기능이있는 공중 방어 임무를 수행하기 위해 개발중인 단일 좌석, 단일 엔진, 5 세대 multirole 전투기 가족 F- 35 세 가지 모델을 가지고, F-35A, 종래의 이륙 착륙 변종 F-35B 짧은 변종을 벗고 수직 착륙, 그리고 F-35C 캐리어 기반의 변종입니다.

F-35 X-35에서 유래되어, 합동 공격 전투기 (JSF) 프로그램의 제품입니다. JSF 개발은 주로 영국과 추가 자금을 제공하는 다른 파트너 정부 미국에 의해 후원되고 있습니다.파트너 국가들은 나토 회원 또는 가까운 미국 동맹국 중 하나입니다. 그것은 록히드 마틴에 의해 주도 항공 우주 산업 팀에 의해 설계되고 건설되고있다.F-35 15 2006 년 12 월 비행을했다.

미국은 오는 수십 년 동안 미국 공군, 해병대 해군 전술 airpower 대량를 제공하기 위해 2,443 대의 을 살 예정입니다.영국, 호주, 이탈리아, 캐나다, 네덜란드, 노르웨이, 터키, 이스라엘, 일본 F-35과 함께 그들의 공기 및 / 또는 해군 장비 것이다; 일본은 단위 비용 증가 및 캐나다 완전히 항공기를 구입하기 위해 최선을 다하고되지 표시된 경우 그것이 그들의 구입을 중단할 있다고 경고했다.  미국은 개발 추산 미국 3천2백30억달러을 보낼 것으로 예상된다 그리고 F-35 프로그램에 대한 조달, 그것은 가장 비싼 방위 프로그램을 만들기. 전체 미국 함대 수명주기 비용 50 년 인생, 또는 비행기 6억1천8백만달러 이상 미국 1조5천1백억달러 것으로 추정된다.  2011 년 캐나다 의회위원회 전에 증언, 노르웨이 리어 제독 Arne Røksund 자기 나라의 52 F-35 전투기들이 운영 일생 동안 769,000,000달러 각각 비용 것으로 추산.

 

 

 

 

 

 

 

An F-35C Lightning II, marked CF-1, conducts a test flight over the Chesapeake Bay

F-35C 번개 II는, CF-1 표시, 체사피크 베이 이상의 시험 비행을 실시

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

" F35 도입가 올라갈 듯..대당 100억엔 이상"

 

 

2012.05.14 17:02

 

(도쿄=연합뉴스) 이충원 특파원 = 일본이 미국으로부터 도입하는 차세대전투기 F35의 가격 인상을 받아들이기로 했다고 일본 언론이 14일 보도했다.

일본 정부는 애초 F35기의 대당 가격을 99억엔(1천420억원)으로 산정했다가 이를 100억엔 이상으로 올리자는 미국의 요구를 받아들이기로 했다.

대신 다른 경비를 줄여서 최초 구입분 4대의 조달경비 총액(600억엔)은 유지할 방침이다.

일본 정부는 이같은 내용으로 내달 미국과 정식으로 전투기 매매계약을 체결한다.

앞서 일본은 지난해 12월 항공자위대의 F4기를 대체할 주력전투기로 F35기 42대를 순차적으로 도입하기로 했다. 이후 미국측과 '합리적인 이유 없이 가격을 올리면 조달계획을 취소할 수도 있다'는 내용의 문서를 교환했다.

하지만 미국 정부는 2013 회계연도 국방예산안에서 F35기의 대당 가격(견적액)을 1억5천300만 달러(1천753억원)로 계상하는 등 사실상 가격 인상을 요구할 움직임을 보였고, 일본이 이를 현실로 받아들인 셈이다.

chungwon@yna.co.kr

 

 

 

 

 

 

 

 


F-16 전투기 항공기 출발 준비 선다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lockheed Martin Releases F-35 Lightning II Flight Test Update 

 

록히드 마틴 보도 F-35 번개 II 비행 테스트 업데이트

 

 

 

 


 

 

06:38 GMT, May 9, 2012 FORT WORTH, Texas | Lockheed Martin's F-35 Lightning II flight test program continues to make progress during the first four months of 2012. In March, the program completed 123 test flights totaling 223 flight hours, setting a record for the most System Development and Demonstration (SDD) flights and flight hours for a single month.

During the time period, the SDD fleet surpassed the 15,000 total test point threshold, completing approximately 25 percent of the SDD program's entire requirement of more than 59,000 test points. Overall the F-35 test program remains ahead of the 2012 flight test plan, which calls for the accumulation of 1,001 test flights and 7,873 baseline test points as well as additional points beyond the original plan.

Through April 30, the program completed 373 flights against a plan of 281and achieved 2,810 test points - 2,307 of which were baseline points earned against a plan of 2,151. At Eglin Air Force Base, Fla., 30 local area orientation flights were completed totaling 39.5 flight hours as progress toward F-35 pilot training checkout continues.

Another aspect of flight testing is the progressive check out of the latest version of mission system software known as Block 2A. To date, more than 90 percent of Block 2A airborne software code is complete with more than 85 percent of that code currently being flight or lab tested. Block 2A flight test is being conducted at Edwards AFB and will continue through this year. Block 2A is scheduled for "ready for training" in the summer of 2013.

"The 2012 F-35 flight test program execution continues to build momentum," said Orlando Carvalho, F-35 executive vice president and general manager. "From flight envelope expansion to night refueling to external weapons testing, our flight test program is off to a good start this year. We are working to build on this success and deliver unprecedented 5th generation fighter performance capabilities including radar-evading stealth, supersonic speed, extreme agility and the most comprehensive integrated sensor package of any fighter aircraft in history to our Armed Forces and allies."

The F-35 program has accomplished many flight test, production and training milestones since Jan. 1:

? On Jan. 17, demonstrating the ongoing maturation of the F-35 integrated sensor suite, AF-3, an F-35A conventional takeoff and landing (CTOL) test jet, completed the first low Distributed Aperture System (DAS) approach.

On Jan. 18, the first night flight in the history of the F-35 program was completed at Edwards AFB, Calif.

? On Feb. 16, at Edwards AFB, Calif., AF-1, an F-35A CTOL test jet, flew the first external weapons test mission in F-35 program history.
? On March 6, the 33d Fighter Wing at Eglin AFB, Fla., flew its first local F-35 Lightning II sortie, marking a major milestone.
? On March 22, AF-4, an F-35A CTOL jet, completed the first night refueling mission when it successfully connected to an Air Force KC-135 tanker and received fuel through the F-35's boom receptacle.
? On March 28, BF-4, an F-35B short takeoff/vertical landing (STOVL) test jet based at Naval Air Station Patuxent River, Md., completed the first F-35 flight with two unarmed air intercept missiles known as AIM-120 Instrumentation Measurement Vehicles (IMVs). The IMVs are used to measure environmental influences such as temperature, vibration and acoustics of the aircraft on the weapon to ensure they do not impact the weapon's ability to be carried and employed by the aircraft.
? On April 1, the first F-35 Lightning II for the Netherlands rolled out of the F-35 production facility. The Netherlands will use this CTOL jet, known as AN-1, for training and operational tests for pilots and maintainers.
? On April 5, the program completed in-flight refueling of an F-35B STOVL while configured with external weapons at Naval Air Station Patuxent River, Md. The mission tested the flying qualities of the aircraft while maneuvering with external weapons.
? On April 10, two F-35A CTOLs from the 33d Fighter Wing assigned to Eglin AFB, Fla., completed the unit s first formation flight. The mission was part of a continuing process to validate pilot syllabus objectives in preparation for future training.
? On April 11, an F-35A CTOL from the 33d Fighter Wing assigned to Eglin, AFB, Fla., completed the unit's first air-to-air refueling mission with a KC-135R Stratotanker.
? On April 13, BK-1, the United Kingdom's first F-35 Lightning II production aircraft, flew its inaugural flight. The U.K. Ministry of Defence will use this short takeoff/vertical landing jet for training and operational tests at Eglin AFB, Fla., beginning later this year.
? On April 18, for the first time, two F-35C Lightning II carrier variant test aircraft launched together and conducted formation flying at Naval Air Station Patuxent River, Md. The mission tested flying qualities of the aircraft while taking off, landing and flying in formation for more than one hour.
? On April 21, the program completed the first in-flight refueling of F-35A CTOL aircraft while configured with external weapons at Edwards AFB, Calif. The two-hour mission tested the flying qualities of the aircraft while maneuvering with external weapons.

Cumulative flight test activity totals for 2012 through April 30 are provided below:

? F-35A CTOL jets have flown 164 times.
? F-35B STOVL aircraft have completed 122 flights, 114 of which began with a short takeoff. Additionally, F-35B STOVL aircraft have conducted 49 vertical landings.
? F-35C carrier variant (CV) jets have flown 87 times.

Cumulative flight test activity totals for the duration of the program through April 30 are provided below:

? F-35A CTOL jets have flown 811 times.
? F-35B STOVL aircraft have completed 711 flights, 533 of which began with a short takeoff. F-35B STOVL aircraft have also conducted 328 vertical landings.
? F-35C CV jets have flown 279 times.

Since December 2006, F-35s have flown 2,066 times and accrued more than 3,000 cumulative flight hours. This total includes 91 flights from the original test aircraft, AA-1; 1,801 SDD test flights; and 174 production-model flights. For video highlights of the F-35 program, click here.

(Photo: U.S. Air Force, Samuel King Jr.) 

 

 

 

첫 훈련 출격을위한 F-35A 택시 밖은 F-16 추격전 항공기, 2012년 3월 6일으로 따라갔다.


그리니치 표준시 06시 38분, 2012년 5월 9일 포트 워스, 텍사스 | 록히드 마틴의 F-35 번개 II 비행 테스트 프로그램 2012의 처음 4 개월 동안 진행을하고 있습니다. 3 월에 프로그램은 대부분의 시스템 개발 및 시범 한 달 동안 (SDD) 비행과 비행 시간 기록을 설정, 223 비행 시간은 총 123 시험 비행을 완료하였습니다.

기간 동안 SDD 함대 이상 59,000 테스트 포인트의 SDD 프로그램의 전체 요구 사항의 약 25 % 완료, 15,000 총 테스트 포인트 임계값을 능가. 전체 F-35의 테스트 프로그램은 앞서 1001 시험 비행과 7,873 기준선 테스트 포인트뿐만 아니라 원래의 계획 외에 추가 포인트의 축적된다는 것을 2012 비행 시험 계획에서 유지됩니다.

2307 기준 포인트 2151의 계획에 반대 취득했다 그중 - 에이프릴 30 일, 프로그램은 2810 테스트 포인트를 획득 281and의 계획에 대해 373 항공편을 완료하였습니다. Eglin 공군 기지, 플로리다에서 30 로컬 영역 오리 엔테이션 항공편은 계속 F-35 조종사 훈련을 체크 아웃 향한 진전으로 39.5 비행 시간은 총 완료되었습니다.

비행 시험의 또 다른 측면은 진보가 블록 2A로 알려진 미션 시스템 소프트웨어의 최신 버전을 체크 아웃합니다. 날짜 블록 2A 공수 소프트웨어 코드의 90 % 이상은 현재 운항되고 또는 실험실 것은 테스트 그 코드의 85 % 이상으로 완료된 것입니다.하기 블록 2A 비행 시험 에드워즈 공군 기지에서 실시되고 올해 통해 계속됩니다. 블록 2A는 2013 년 여름에 "트레이닝을위한 준비"예정되어 있습니다.

"2012 F-35 비행 테스트 프로그램 실행이 기세를 구축하기 위해 지속적으로,"올랜도 카르 발료, F-35의 이그 제 큐 티브 부사장 겸 제너럴 매니저는 말했다. "비행 봉투 확장의 외부 무기 테스트로 연료 보급 밤, 우리의 비행 테스트 프로그램은 오프 좋은 시작이 년입니다. 우리는 성공을 구축하고 레이더 - 회피 스텔스, 초음속을 포함한 전례없는 5 세대 전투기의 성능 기능을 제공하기 위해 노력하고 있습니다 우리 국군과 동맹국에 대한 극도의 민첩성과 역사의 어떤 전투기 항공기 중 가장 포괄적인 통합 센서 패키지. "

F-35 프로그램은 잰 1 일 이후 다양한 비행 시험, 생산 및 훈련 이정표를 달성했다 :

? 1월 17일에서 F-35 통합 센서 제품군의 지속적인 성숙, AF-3, F-35A 종래의 이륙과 착륙 (CTOL) 테스트 제트를 보여주는, 첫 번째 낮은 분산 조리개 시스템 (DAS) 접근법을 완료하였습니다.

1월 18일에서 F-35 프로그램의 역사상 최초의 야간 비행이 에드워드 공군 기지, 캘리포니아에서 완성된

? 에드워즈 공군 기지, 캘리포니아, AF-1, F-35A CTOL 테스트 제트,시 2월 16일 일, F-35 프로그램 역사상 최초로 외부 무기 시험 계획은 날아갔다.
? 3월 6일에서 Eglin 공군 기지 플로리다,시 33d 파이터 윙은 큰 이정표를 마킹, 최초의 지방 F-35 번개 II 출격 날아갔다.
그것이 성공적으로 공군 KC-135 탱커에 연결하여 F-35의 붐 콘센트를 통해 연료를받은 경우 ? 3 월 22 AF-4, F-35A CTOL 제트,에서 첫날밤 연료 보급 임무를 마쳤다.
? 3 월 28 BF-4, 해군 비행장 Patuxent 강 Md.에 기반 F-35B 단거리 이륙 / 수직 착륙 (STOVL) 시험 분사,에서 AIM 두명의 비무장 공기 요격 미사일의 첫 번째 F-35 비행을 완료 -120 계측 측정 차량 (IMVs). IMVs들은 항공기에 의해 실시하고 고용되는 무기의 능력에 영향을주지 않도록하기 위해 같은 온도, 진동과 무기에 대한 항공기의 음향 등 환경 영향을 측정하는 데 사용됩니다.
? 4 월 1 일, 네덜란드에 대한 최초의 F-35 번개 II는 F-35 생산 시설 밖으로 압연. 네덜란드는 비행사와 테이너를위한 교육 및 운영 테스트-1으로 알려진이 CTOL 제트를 사용합니다.
외부 무기로 작전을하면서 임무는 항공기의 비행 자질을 테스트 해군 비행장 Patuxent 강 Md.에서 외부 무기로 구성하면서 ? 4 월 5 일, 기내에서 완성된 프로그램이 F-35B의 STOVL의 연료 보급.
? 4 월 10 일 두 F-35A CTOLs가 Eglin 공군 기지 플로리다에 할당된 33d 파이터 윙에서 단위 최초의 편대 비행을 완료하였습니다. 임무는 미래 교육을위한 준비 파일럿 교과 목표를 확인하기 위해 지속적인 프로세스의 일부였다.
? 4 월 11 Eglin, 공군 기지 플로리다에 할당된 33d 파이터 윙에서 F-35A CTOL, 일 KC-135R의 Stratotanker와 단위 최초의 공기 - 투 - 공기 연료 보급 임무는 완료되었습니다.
? 4 월 13 BK-1 일, 영국 최초의 F-35 번개 II 생산 항공기는 자사 최초 비행을 날아갔??다. 국방의 영국 교육부는 올해부터 Eglin 공군 기지 플로리다에서 연수 및 운영 테스트를 위해이 단거리 이륙 / 수직 착륙 제트를 사용합니다.
? 4 월 18 일 처음으로 두 개의 F-35C 번개 II 캐리어 변형 시험 항공기는 함께 시작하고 해군 비행장 Patuxent 강 Md.에서 비행 편대를 실시, 이륙 착륙하고 비행하는 동안 임무는 항공기의 비행 특성을 테스트 이상의 1 시간 맞춰.
? 4월 21일에서 프로그램 에드워즈 공군 기지, 캘리포니아 외부 무기로 작전을하면서 두 시간 임무는 항공기의 비행 자질을 테스트에서 외부 무기로 구성된 반면 F-35A CTOL 항공기의 연료 보급 기내에서 첫 번째를 마쳤다.

4월 30일 통해 2012 용 누적 비행 테스트 활동 합계는 아래에 제공됩니다 :

? F-35A CTOL의 제트기는 164 번 비행했다.
? F-35B의 STOVL 항공기는 단거리 이륙과 함께 시작된 114 중 122 항공편을 완료했습니다. 또한 F-35B의 STOVL 항공기는 49 수직 착륙을 실시했습니다.
? F-35C 반송파 변형 (CV) 비행기가 87 시간을 비행했다.

4월 30일을 통해 프로그램의 기간 동안 누적 비행 테스트 활동 합계는 아래에 제공됩니다 :

? F-35A CTOL의 전투기는 811 시간을 비행했다.
? F-35B의 STOVL 항공기는 단거리 이륙과 함께 시작된 533 중 711 항공편을 완료했습니다. F-35B의 STOVL 항공기도 328 수직 착륙을 실시했습니다.
? F-35C 이력서의 전투기는 279 시간을 비행했다.

2006년 12월 이후 F-35s는 2,066 시간을 비행하고 3,000 명이 넘는 누적 비행 시간이 발생한 경우. 1801 SDD 시험 비행; 및 174 생산 모델 항공편이 총 91 원래 시험 항공기의 비행, AA-1이 포함되어 있습니다. F-35 프로그램의 비디오 하이라이트 보려면 여기를 클릭하십시오.

(사진 : 미국 공군, 사무엘 킹 주니어)

 

 

  

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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Three B-2s dropped 40 bombs on a Libyan airfield in support of the UN no-fly zone.

 

B-2는 유엔없이 비행 금지 구역 지원 리비아 비행장에서 40 폭탄을 떨어뜨. 

 

 


 

 

 


 

 

 


 

 

 


 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

bird of prey boeing Top Secret Technology Demonstrator Aircraft That Are Now Declassified

 

(Image: U.S. Federal Government via Dreamland Resort)

(이미지 : 미국 연방 정부 드림랜드 리조트 경유)

 

 

 

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Sukhoi PAK FA T - 50

 

 

Russia has offered the PAK-FA for South Korea's next generation jet fighter.

South Korea's defense procurement agency has confirmed that the Sukhoi PAK-FA is a candidate for the Republic of Korea Air Force's next-generation fighter (F-X Phase 3) aircraft.

 

러시아는 한국의 차세대 제트 전투기에 대해 -FA를 제공하고있다.


한국의 국방 조달 기관은 Sukhoi -FA는 한국 공군의 차세대 전투기 (FX 단계 3) 항공기의 공화국에 대한 후보를 확인했습니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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출처 : 미룸
글쓴이 : 궁창 원글보기
메모 :

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